پهپادی که ماموریت‌های خود را بدون هیچ گونه دخالت انسانی انجام می‌دهد
نوشته شده توسط : rf

استفاده از پهپادها برای انجام کارهای نظارتی هوایی نقش اثرگذاری در کشاورزی و تولید انرژی داشته است اما بخش عمده ای از پهپادها برای انجام ماموریت خود به کنترل از راه دور توسط انسان نیاز دارند. شرکت‌های تولیدکننده پهپاد در تلاش هستند تا محصولاتی را تولید کنند که به کمترین دخالت انسانی در لحظه نیاز داشته باشد و اکنون سیستم پهپاد جدیدی به نام Airobotics تولید شده است که می تواند به صورت مستقل و بی نیاز از کنترل از راه دور در آسمان پرواز کند. 

پهپادی که ماموریت‌های خود را بدون هیچ گونه دخالت انسانی انجام می‌دهد

 

این پهپاد که توسط شرکتی با نام مشابه Airobotics تولید شده است در واقع یک سیستم گشت زنی هوایی کاملا خودکار است. این سیستم از سه بخش تشکیل می‌شود: خود پهپاد، یک پایگاه پرواز روباتیک و یک نرم افزار فرماندهی. در این سیستم از یک پهپاد Optimus استفاده می‌شود که می‌تواند محموله‌ای به وزن یک کیلوگرم را به مدت 30 دقیقه حمل کند. زمانی که این پهپاد ماموریت گشتی زنی خود را به اتمام برساند، به پایگاه پرواز برمی گردد تا یک بازوی مکانیکی به صورت خودکار باتری و محموله آن را تعویض کند.

 

تمامی مراحل مذکور توسط یک نرم افزار یکپارچه کنترل می‌شود که به کاربران امکان می‌دهد مسیرهای پرواز را از قبل برای پهپاد برنامه ریزی کنند و هم چنین بتوانند به صورت زنده پروازهای این پهپاد را تماشا کرده و به داده‌های جمع آوری شده دسترسی داشته باشند.

 

سیستم Airobotics می‌تواند به صورت خاص در صنایع نفت و گاز و معدن به عنوان یک پلتفرم نقشه برداری هوایی مورد استفاده قرار گیرد. این سیستم هم چنین می تواند برای فعالیت‌های کلی تر از جمله تحویل کالا یا پرواز در ارتفاع کم نیز مورد استفاده قرار گیرد.





:: برچسب‌ها: پهباد , نقشه برداری هوایی , بی نیاز از کنترل از راه دور ,
:: بازدید از این مطلب : 76
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 تير 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: